Опікунська рада
КОЛИНДЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
17 лютого 2023 р № 4
Про затвердження опікунської ради та персонального
складу з питань забезпечення прав та інтересів малолітніх,
неповнолітніх осіб, повнолітніх осіб, які потребують опіки
(піклування) при виконавчому комітеті Колиндянської сільської ради
Відповідно до підпункту 4 пункту „б” частини першої статті 34, частини першої статті 52 до ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України та Сімейного кодексу України, Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26 травня 1999 року № 34/166/131/88, Закону України ”Про місцеве самоврядування” та Закону України “Про добровільне об’єднання” громад та враховуючи кадрові зміни в Колиндянській сільській раді, з метою оптимізації діяльності опікунської ради з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування) виконавчого комітету Колиндянської сільської ради, виконавчий комітет Колиндянської сільської ради
В И Р І Ш И В:
1. Затвердити Положення про опікунську раду при виконавчому комітеті Колиндянської сільської ради. (додаток № 1 додається )
2. Затвердити склад опікунської ради при виконавчому комітеті Колиндянської сільської ради.(додаток 2).
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету № 14 від 26 лютого 2021 року «Про затвердження опікунської ради та персонального складу з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування) при виконавчому комітеті Колиндянської сільської ради»
4. Контроль за даним рішенням доручити керуючій справами (секретаря) виконавчого комітету Оксані Волощук.
Сільський голова Роман КЛАПКІВ
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
Колиндянської сільської ради
від 17.02.2023 р. № 4
СКЛАД
опікунської ради при виконавчому комітеті
Колиндянської сільської ради
КЛАПКІВ Роман Петрович |
-
|
сільський голова Колиндянської сільської ради , голова комісії |
ВОЛОЩУК Оксана Євгенівна |
- |
Керуюча справами (секретар) виконавчого комітету Колиндянської сільської ради заступник голови комісії |
ГАЛУЩАК Олег Володимирович
ГУМЕННА Ірина Олегівна
|
- |
Начальник служби у справах дітей Колиндянської сільської ради секретар комісії з питань забезпечення прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб
начальник відділу соціального захисту населення Колиндянської сільської ради секретар комісії з питань повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування) |
Члени ради:
|
||
ГРАБЕЦЬ Квітослава Володимирівна |
- |
Начальник відділу освіти, молоді та спору Колиндянської сільської ради |
ДИДАК Оксана Ігорівна
ТКАЧУК Галина Степанівна
МІЦ Всеволод Ігорович
СОРОЦЬКИЙ Степан Іванович
КАЧМАРСЬКИЙ Борис Петрович
СНІГУР Андрій Ігорович
ШЕПТИЦЬКИЙ Володимир Корнелійович
КАПКІВ Надія Михайлівна
ЛЯХОВИЧ Галина Михайлівна
ДОВГАНЬ Антоніна Людвигівна
ОЛІЙНИК Павло Іванович
ВІВАТ Олена Богданівна
ПАЛАМАР Василь Васильович
КАЧМАРСЬКА Марія Богданівна
|
|
Директор КНП «ЦПМСД» Колиндянської сільської ради
Секретар Колиндянської сільської ради
Дільничий офіцер Чортківського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Тернопільський області капітан поліції
староста Великочорнокінецького старостинського округу
староста села Товстеньківського старостинського округу
староста Пробіжнянського старостинського округу
староста Давидківського старостинського округу
староста Чорнокінецько- Волянського старостинського округу
директор Великочорнокінецької ЗОШ I –III ст.(за згодою)
директор Колиндянської ЗОШ I –III ст.(за згодою)
директор Пробіжнянської ЗОШ I –III ст.(за згодою)
директор Давидківської ЗОШ I –II ст.(за згодою)
директор Чорнокінецько-Волянської ЗОШ I –II ст.(за згодою)
директор Товстеньківської гімназії (за згодою) |
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Колиндянської сільської ради
від ______________2023 р. №_____
ПОЛОЖЕННЯ
про опікунську раду при виконавчому комітеті
Колиндянської сільської ради
- Загальні положення
1.1. Опікунська рада при виконавчому комітеті Колиндянської сільської ради (далі - Опікунська рада) є консультативно-дорадчим органом і створюється з метою надання допомоги виконавчому комітету у здійсненні ним функцій як органу опіки та піклування.
Опікунська рада є дорадчим органом, головним завданням якого, є попередній розгляд питань, що входять до компетенції органу опіки та піклування.
-
- У своїй діяльності опікунська рада керується Конституцією та Законами України,
Указами Президента України і постановами Верховної Ради України, Сімейним кодексом України, Цивільним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Правилами опіки та піклування, затвердженими спільним наказом державного комітету у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999 № 34/166/131/88 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.06.1999 за № 387/3680), іншими нормативно-правовими актами з відповідних питань, а також цим Положенням.
1.3. Діяльність Опікунської ради здійснюється відповідно до чинного законодавства на принципах законності, гласності, гуманності, неприпустимості приниження честі і гідності громадян, які потребують допомоги щодо забезпечення їх прав і інтересів.
1.4. На підставі висновків та рекомендацій Опікунської ради, орган опіки та піклування, а саме виконавчий комітет сільської ради, приймає рішення.
1.5. До складу Опікунської ради входять представники органів місцевого самоврядування, закладів охорони здоров’я, соціального захисту.
Склад Опікунської ради та зміни до її складу затверджуються рішенням виконавчого комітету Колиндянської сільської ради.
1.6. Опікунську раду очолює сільський голова. Голова опікунської ради має заступника, який у разі відсутності голови опікунської ради виконує його функції.
- Основні завдання та повноваження Опікунської ради.
Опікунська рада відповідно до покладених на неї завдань забезпечує вирішення питань щодо:
- сприяння забезпеченню реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток.
- захисту особистих житлових і майнових прав та інтересів непрацездатних осіб та осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати та захищати свої права та виконувати свої обов’язки.
- встановлення статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування;
- надання опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування та застосування інших форм влаштування дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування; соціального захисту і захисту особистих, майнових, житлових прав та інтересів дітей;
- забезпечення пріоритетних форм влаштування дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування;
- притягнення до відповідальності осіб, які порушують права дитини;
- надання письмової згоди або заперечення на відчуження нерухомого майна (у тому числі житла) та іншого майна, власником якого є дитина;
- подання заяв, клопотань, позовів про захист прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- присутності представника органів опіки та піклування на судових засіданнях, якщо розглядається справа стосовно дитини або з питань, що зачіпають права дитини;-надання до суду подання про призначення опікуна, у разі визнання особи недієздатною та призначення піклувальника, у разі визнання особи обмежено дієздатною.
- розгляду повідомлень фізичних, юридичних осіб про громадян, які потребують опіки чи піклування;
- встановлення опіки над повнолітніми особами, у разі визнання їх судом недієздатними або обмежено дієздатними;
- розгляд та прийняття відповідних проектів рішень і рекомендацій з питань соціально
правового захисту осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права та виконувати обов’язки;
- призначення та реєстрації помічника фізичній дієздатній особі, яка за станом здоров’я не може самостійно здійснювати свої права та виконувати обов’язки;
- звільнення помічника від виконання обов’язків за письмовою заявою фізичної дієздатної особи, яка перестала потребувати допомоги помічника, або письмовою заявою помічника, у зв’язку з неможливістю виконання ним обов’язків помічника дієздатної фізичної особи;
- погодження зняття з реєстрації місця проживання повнолітніх осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування;
- встановлення опіки над майном у передбачених законом випадках;
- розгляду звернень щодо неналежного виконання опікунами (піклувальниками) обов'язків щодо підопічних;
- розгляду скарг на дії опікунів (піклувальників);
- припинення опіки чи піклування та звільнення опікуна (піклувальника) від повноважень;
- участі у розгляді судами спорів, пов'язаних із захистом прав осіб, які перебувають під опікою (піклуванням);
- інших питань, віднесених до повноважень органу опіки та піклування.
2.1. Опікунська рада організовує роботу по формуванню та веденню обліку осіб, які мають статус недієздатних, обмежено дієздатних осіб, повнолітніх осіб, які потребують опіки, з питань забезпечення прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб.
2.2. На своїх засіданнях опікунська рада може розглядати і заслуховувати:
- інформації членів Опікунської ради про наслідки обстежень стану утримання та обслуговування підопічних у сім'ях опікунів (піклувальників), в закладах, до яких вони влаштовані, про збереження і охорону належного підопічним майна, витрачання опікунами
пенсій, державної допомоги, аліментів, які одержують підопічні, використання прибутків від їх майна та грошових вкладів;
- звіти опікунів (піклувальників) про виконання покладених на них обов'язків щодо підопічних.
2.3. Опікунська рада має право:
- одержувати безоплатно у встановленому порядку необхідні для її діяльності матеріали від державних органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій різних форм власності та громадян;
- одержувати подавати пропозиції щодо вжиття заходів до посадових осіб у разі недотримання ними законодавства про захист прав інвалідів, одиноких людей похилого віку; недотримання ними законодавства про захист прав дітей, у тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
- брати участь у судових засіданнях у справах за заявами про визнання осіб недієздатними (обмежено дієздатними), у справах щодо захисту майнових та житлових прав недієздатних (обмежено дієздатних) осіб;
- залучати до розв'язання актуальних проблем інвалідів та одиноких людей похилого віку благодійні, громадські організації, суб’єктів підприємницької діяльності (за згодою), представників виконавчих органів влади, інших представників віднесених до компетенції органу опіки та піклування.
- Організація діяльності опікунської ради
3.1. Опікунська рада проводить свою роботу у формі засідань.
Засідання опікунської ради є правомочним за присутності на ньому простої більшості членів від її загального складу.
3.2. Організація скликання засідання опікунської ради та запрошення на засідання заявників покладається на її секретаря по мірі надходження матеріалів.
3.3. Засідання опікунської ради веде її голова або за його відсутності заступник.
3.4. Голова опікунської ради:
- здійснює розподіл повноважень між членами опікунської ради;
- перед винесенням матеріалів на розгляд опікунської ради уважно вивчає їх, проводить бесіди з особами, яких передбачається призначити опікунами (піклувальниками), заінтересованими особами у вирішенні питань соціального захисту недієздатних та обмежено дієздатних осіб;
- має вирішальний голос у разі рівного розподілу голосів членів ради під час прийняття рішення на засіданні.
3.5. Секретар опікунської ради:
-приймає матеріали, які розглядатимуться на засіданні опікунської ради, не менш як за 3 дні до засідання з метою реєстрації, ознайомлення і формування порядку денного.
-реєструє документи, які надходять на розгляд опікунської ради;
-веде протоколи засідань, витяги з протоколів та порядки денні;
-обов’язки секретаря опікунської ради:
з питань забезпечення прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб покладаються на начальника служби у справах дітей,
з питань повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування) на начальника відділу соціального захисту населення.
У разі тимчасової відсутності секретаря опікунської ради, виконання його обов’язків покладається головою опікунської ради на одного з членів опікунської ради.
3.6 Протокол засідання опікунської ради та витяги з нього підписуються головою (у разі його відсутності - заступником голови) та секретарем (членом, опікунської ради, що виконував його обов'язки).
3.7. З питань, внесених на розгляд опікунської ради, доповідають члени опікунської ради, представники органів місцевого самоврядування.
Кожне питання, як правило, розглядається і обговорюється в присутності заявника (заявників).
Розгляд питань без присутності заявника (заявників) допускається за згодою заявника (заявників) або наявності їх письмової згоди (прохання).
У разі неявки таких осіб на засідання та неповідомлення про поважні причини відповідальності рішення або висновок можуть бути прийняті без їх участі на наступному засіданні комісії.
3.8. Рішення опікунської ради приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів членів ради, присутніх на засіданні.
3.9. Окрема думка члена ради, який голосував проти прийняття рішення, викладається в письмовій формі та додається до протоколу засідання опікунської ради.
- Строки розгляду справ
4.1. Рішення по матеріалах, що надходять до Опікунської ради і не потребують додаткового розгляду, приймається в місячний термін в робочому порядку.
- Прикінцеві положення
5.1. До складу комісії входять керівники структурних підрозділів сільської ради об’єднаної територіальної громади з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, служби у справах дітей, заступники керівників органів Національної поліції (органів ювенальної превенції) та Мін’юсту. Члени Опікунської ради виконують свої обов'язки на громадських засадах. Керівники закладів, установ, підприємств та організацій всіх форм власності зобов'язані сприяти діяльності Опікунської ради та її членів.
5.2. Члени Опікунської ради не повинні розголошувати інформацію про осіб, яку вони отримали в результаті роботи опікунської ради.
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Колиндянської сільської ради
від ______________2023 р. №_____
Перелік документів,
необхідних для подання заяви до органу опіки та піклування виконавчого комітету Колиндянської сільської ради щодо надання висновку про можливість призначення опікуном (піклувальником) над фізичною особою в разі визнання ї недієздатною (обмежено дієздатною)
- Заява від потенційного опікуна (піклувальника);
- Копія паспорта потенційного опікуна (піклувальника);
- Копія паспорта підопічного;
- Довідка про склад сім’ї потенційного опікуна (піклувальника);
- Довідка про склад сім’ї підопічного (в разі реєстрації за різними адресами з потенційним опікуном (піклувальником);
- Копії документів, що підтверджують родинні стосунки потенційного опікуна (піклувальника) з підопічним (у разі наявності);
- Копія довідки МСЕК підопічного (у разі наявності) або рішення суду щодо визнання недієздатності особи;
- Висновок про стан здоров’я потенційного опікуна (піклувальника);
- Довідка про доходи потенційного опікуна (піклувальника) за останні 6 місяців;
- Характеристика з місця роботи (з місця проживання) на потенційного опікуна (піклувальника);
- Копії документів про наявність власного житла (або користування) у потенційного опікуна (піклувальника);
- Копії документів про наявність (відсутність) у власності житла (або іншого майна) підопічного.